Ewa Biskupska
Dyrektor Terapeutycznego Punktu Przedszkolnego, pedagog specjalny, terapeuta
Ukończyła studia na Uniwersytecie Warszawskim z zakresu edukacji integracyjnej oraz terapii pedagogicznej, a także studia magisterskie na kierunku Pedagogika Specjalna na Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie, gdzie realizowała specjalizację: edukacja i rehabilitacja osób niepełnosprawnych intelektualnie. Swoje pierwsze doświadczenia w pracy z dziećmi zdobywała realizując staże oraz praktyki w placówkach oświatowych i terapeutycznych.
Posiada wieloletnie doświadczenie zawodowe jako terapeuta dzieci z autyzmem, które zdobywała pracując w Centrum Terapii Autyzmu oraz w warszawskich przedszkolach terapeutycznych, gdzie prowadziła zajęcia grupowe i indywidualne. Uczestniczyła w szkoleniach z zakresu komunikacji, diagnozy i terapii dziecka. Prowadziła także zajęcia terapeutyczne w trakcie turnusów rehabilitacyjnych dla dzieci ze spektrum autyzmu.
W Przedszkolu Terapeutycznym Pierwsze Kroki dba o poziom merytoryczny świadczonych państwu usług, prowadzi terapię indywidualną i grupową, sensoplastykę , naukę wczesnego czytania oraz spotkania i warsztaty z rodzicami. W codziennej pracy z dziećmi ważne jest dla niej stworzenie relacji pełnej akceptacji.
Anna Przygocka
Logopeda, Pedagog, Terapeuta
Ukończyła studia magisterskie na kierunku pedagogika. Jest również absolwentką Akademi Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej, gdzie ukończyła studia na kierunku logopedia.
Swoje doświadczenie zawodowe zdobywała w warszawskich placówkach terapeutycznych oraz w przedszkolach integracyjnych, gdzie pracowała głównie z dziećmi ze spektrum autyzmu, dziećmi z opóźnionym rozwojem mowy oraz z dyslalią.
Cały czas się kształci i udoskonala swój warsztat pracy uczestnicząc w różnych kursach i szkoleniach.Ukończyła między innymi Metoda krakowska – cykl szkoleń:
- Terapia Neurobiologiczna, symultaniczno – sekwencyjna nauka czytania, programowanie języka dla dzieci z zaburzeniami komunikacji, metody wywoływania głosem, alalia ( SLI opóźniony rozwój mowy) – diagnoza i terapia, stymulacja mechanizmów lewopółkulowych – usprawnianie pracy lewej półkuli mózgu, ćwiczenia funkcji wzrokowych, ćwiczenia funkcji słuchowych.
- Praktyczny kurs alternatywnych i wspomagających metod porozumiewania się (AAC)
Najwięcej jednak uczy się od dzieci. To one nieustannie inspirują ją do działania i skłaniają do refleksji. W kontakcie z podopiecznymi stara się szanować ich odrębność i indywidualność. Lubi słuchać, poznawać i odkrywać drugiego człowieka.
W Przedszkolu Terapeutycznym „Pierwsze Kroki” prowadzi zajęcia z zakresu terapii logopedycznej.
Monika Jagielska
Pedagog Specjalny, terapeuta pedagogiczny, specjalista WWR
Ukończyła studia licencjackie na kierunku pedagogika specjalna, o specjalności terapia pedagogiczna i wczesne wspomaganie rozwoju dziecka oraz studia magisterskie na kierunku pedagogika specjalna, specjalność edukacja integracyjna i włączająca na Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie.
Jest certyfikowanym terapeutą ręki oraz trenerem TUS. Regularnie poszerza warsztat pedagogiczny o szkolenia, między innymi 3-modułowy kurs terapii behawioralnej, szkolenie z Metody Dobrego Startu Marty Bogdanowicz, Ocena i uczenie wczesnych umiejętności komunikacyjnych małych dzieci. VB-MAPP, Metoda zachowań werbalnych, Uczenie do płynności.
Doświadczenie zawodowe zdobywała w przedszkolu terapeutycznym dla dzieci ze spektrum autyzmu, w poradni psychologiczno-pedagogicznej oraz w przedszkolu i szkole podstawowej Montessori.
W Przedszkolu Terapeutycznym Pierwsze Kroki prowadzi terapię indywidualną oraz grupową. W myśl zasady „bez relacji nie ma edukacji” opiera swoją pracę o serdeczną i pełną akceptacji relację z dziećmi, bazując na dobrej zabawie i mocnych stronach podopiecznych.
Prywatnie jest mamą wspaniałej dziewczynki.
Klaudyna Zielińska
Psycholog, terapeuta SI, trener umiejętności społecznych
Ukończyła studia w Akademii Ekonomiczno Humanistycznej w Warszawie na kierunku psychologia kliniczna i psychoterapia. Posiada także kwalifikacje pedagogiczne oraz uprawnienia trenera TUS. Dzięki doświadczeniu zdobytemu w Stowarzyszeniu na Rzecz Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie Niebieska Linia , bliska jest jej komunikacja bez przemocy oraz podmiotowe traktowanie. Odbyła szkolenia w zakresie Nonviolent Communication (NVC) oraz pomocy dorosłym i dzieciom w przypadku stosowania przemocy. Ukończyła studia podyplomowe na kierunku Integracja Sensoryczna w Wyższej Szkole Społeczno-Przyrodniczej im. Wincentego Pola w Lublinie.
W Przedszkolu Terapeutycznym Pierwsze Kroki prowadzi terapię Integracji Sensorycznej, terapię indywidualną oraz grupową. Doświadczenie w pracy z dziećmi z zaburzeniami neurorozwojowymi zdobywała na stażach, praktykach, w przedszkolu terapeutycznym oraz w prywatnym gabinecie.
W pracy łączy wiedzę z różnych dziedzin, ceni sobie ciągły rozwój i udoskonalanie własnych umiejętności. W relacjach zwraca uwagę na indywidualność każdego człowieka i jego unikatowe potrzeby.
Karolina Matejuk
Psycholog – terapeuta, trener TUS
Ukończyła jednolite studia magisterskie na kierunku psychologia o specjalizacji psychologia wspierania jakości życia na Katolickim Uniwersytecie Lubelskim Jana Pawła II oraz podyplomowe studia na kierunku Przygotowanie pedagogiczne na Wyższej Szkole Humanitas w Sosnowcu.
Doświadczenie w pracy z dziećmi ze spektrum autyzmu zdobywała w przedszkolach terapeutycznych gdzie prowadziła indywidualną terapię psychologiczno-pedagogiczną oraz terapeutyczne oddziaływania grupowe.
Wiedzę na temat pracy z dziećmi rozwija poprzez udział w różnego rodzaju szkoleniach dotyczących między innymi Stosowanej Analizy Zachowania, trudnych zachowań dzieci, oceny umiejętności oraz planowania terapii z użyciem narzędzia VB-MAPP oraz pracy z dziećmi korzystającymi z komunikacji wspomagającej i alternatywnej. Posiada także uprawnienia diagnostyczne do stosowania Skali Inteligencji Stanford Binet 5.
W Przedszkolu Terapeutycznym Pierwsze Kroki prowadzi terapię indywidualną oraz grupową. W pracy z dziećmi podstawą jest zbudowanie bezpiecznej relacji opartej na akceptacji i wzajemnym szacunku. Wie, że najlepszą formą nauki jest dobra zabawa, więc właśnie z jej pomocą stara się pokonywać trudności i wspomagać rozwój i swoich podopiecznych.
Ewelina Grobelna
Pomoc nauczyciela
Jest studentką IV roku pedagogiki o specjalności terapia i opieka pedagogiczna Uniwersytetu Łódzkiego.
Doświadczenie w pracy z dziećmi oraz dorosłymi zdobywała w żłobku, a także jako asystent osoby z autyzmem. Swoją wiedzę oraz zakres umiejętności poszerzała na praktykach w szkole integracyjnej, przedszkolu specjalnym, poradni psychologiczno-pedagogicznej oraz ośrodku socjoterapii dzieci i młodzieży.
W pracy z dziećmi liczy się dla niej wyłącznie ich dobro. Dąży do stworzenia pozytywnej, pełnej empatii relacji z podopiecznym oraz przestrzeni dającej pełną szanse na rozwój.
W Przedszkolu Terapeutycznym Pierwsze Kroki asystuje i wspiera dzieci podczas wszystkich aktywności, a także aktywnie organizuje im czas między zajęciami.