Ewa Biskupska
Dyrektor Terapeutycznego Punktu Przedszkolnego, pedagog specjalny, terapeuta
Ukończyła studia na Uniwersytecie Warszawskim z zakresu edukacji integracyjnej oraz terapii pedagogicznej, a także studia magisterskie na kierunku Pedagogika Specjalna na Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie, gdzie realizowała specjalizację: edukacja i rehabilitacja osób niepełnosprawnych intelektualnie. Swoje pierwsze doświadczenia w pracy z dziećmi zdobywała realizując staże oraz praktyki w placówkach oświatowych i terapeutycznych.
Posiada wieloletnie doświadczenie zawodowe jako terapeuta dzieci z autyzmem, które zdobywała pracując w Centrum Terapii Autyzmu oraz w warszawskich przedszkolach terapeutycznych, gdzie prowadziła zajęcia grupowe i indywidualne. Uczestniczyła w szkoleniach z zakresu komunikacji, diagnozy i terapii dziecka. Prowadziła także zajęcia terapeutyczne w trakcie turnusów rehabilitacyjnych dla dzieci ze spektrum autyzmu.
W Przedszkolu Terapeutycznym Pierwsze Kroki dba o poziom merytoryczny świadczonych państwu usług, prowadzi terapię indywidualną i grupową, sensoplastykę , naukę wczesnego czytania oraz spotkania i warsztaty z rodzicami. W codziennej pracy z dziećmi ważne jest dla niej stworzenie relacji pełnej akceptacji.
Monika Jagielska
Pedagog Specjalny, terapeuta pedagogiczny, specjalista WWR
Ukończyła studia licencjackie na kierunku pedagogika specjalna, o specjalności terapia pedagogiczna i wczesne wspomaganie rozwoju dziecka oraz studia magisterskie na kierunku pedagogika specjalna, specjalność edukacja integracyjna i włączająca na Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie.
Jest certyfikowanym terapeutą ręki oraz trenerem TUS. Regularnie poszerza warsztat pedagogiczny o szkolenia, między innymi 3-modułowy kurs terapii behawioralnej, szkolenie z Metody Dobrego Startu Marty Bogdanowicz, Ocena i uczenie wczesnych umiejętności komunikacyjnych małych dzieci. VB-MAPP, Metoda zachowań werbalnych, Uczenie do płynności.
Doświadczenie zawodowe zdobywała w przedszkolu terapeutycznym dla dzieci ze spektrum autyzmu, w poradni psychologiczno-pedagogicznej oraz w przedszkolu i szkole podstawowej Montessori.
W Przedszkolu Terapeutycznym Pierwsze Kroki prowadzi terapię indywidualną oraz grupową. W myśl zasady „bez relacji nie ma edukacji” opiera swoją pracę o serdeczną i pełną akceptacji relację z dziećmi, bazując na dobrej zabawie i mocnych stronach podopiecznych.
Prywatnie jest mamą wspaniałej dziewczynki.
Klaudyna Zielińska
Psycholog, terapeuta SI, trener umiejętności społecznych
Ukończyła studia w Akademii Ekonomiczno Humanistycznej w Warszawie na kierunku psychologia kliniczna i psychoterapia. Posiada także kwalifikacje pedagogiczne oraz uprawnienia trenera TUS. Dzięki doświadczeniu zdobytemu w Stowarzyszeniu na Rzecz Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie Niebieska Linia , bliska jest jej komunikacja bez przemocy oraz podmiotowe traktowanie. Odbyła szkolenia w zakresie Nonviolent Communication (NVC) oraz pomocy dorosłym i dzieciom w przypadku stosowania przemocy. Ukończyła studia podyplomowe na kierunku Integracja Sensoryczna w Wyższej Szkole Społeczno-Przyrodniczej im. Wincentego Pola w Lublinie.
W Przedszkolu Terapeutycznym Pierwsze Kroki prowadzi terapię Integracji Sensorycznej, terapię indywidualną oraz grupową. Doświadczenie w pracy z dziećmi z zaburzeniami neurorozwojowymi zdobywała na stażach, praktykach, w przedszkolu terapeutycznym oraz w prywatnym gabinecie.
W pracy łączy wiedzę z różnych dziedzin, ceni sobie ciągły rozwój i udoskonalanie własnych umiejętności. W relacjach zwraca uwagę na indywidualność każdego człowieka i jego unikatowe potrzeby.
Karolina Matejuk
Psycholog – terapeuta, trener TUS
Ukończyła jednolite studia magisterskie na kierunku psychologia o specjalizacji psychologia wspierania jakości życia na Katolickim Uniwersytecie Lubelskim Jana Pawła II oraz podyplomowe studia na kierunku Przygotowanie pedagogiczne na Wyższej Szkole Humanitas w Sosnowcu.
Doświadczenie w pracy z dziećmi ze spektrum autyzmu zdobywała w przedszkolach terapeutycznych gdzie prowadziła indywidualną terapię psychologiczno-pedagogiczną oraz terapeutyczne oddziaływania grupowe.
Wiedzę na temat pracy z dziećmi rozwija poprzez udział w różnego rodzaju szkoleniach dotyczących między innymi Stosowanej Analizy Zachowania, trudnych zachowań dzieci, oceny umiejętności oraz planowania terapii z użyciem narzędzia VB-MAPP oraz pracy z dziećmi korzystającymi z komunikacji wspomagającej i alternatywnej. Posiada także uprawnienia diagnostyczne do stosowania Skali Inteligencji Stanford Binet 5.
W Przedszkolu Terapeutycznym Pierwsze Kroki prowadzi terapię indywidualną oraz grupową. W pracy z dziećmi podstawą jest zbudowanie bezpiecznej relacji opartej na akceptacji i wzajemnym szacunku. Wie, że najlepszą formą nauki jest dobra zabawa, więc właśnie z jej pomocą stara się pokonywać trudności i wspomagać rozwój i swoich podopiecznych.
Wiktoria Pniewska
Logopeda ogólny i kliniczny, terapeuta miofunkcjonalny
Ukończyła studia logopedyczne na Warszawskim Uniwersytecie Medycznym. Aktualnie słuchaczka studiów podyplomowych z neurologopedii. Doświadczenie zdobywała podczas licznych praktyk na szpitalnych oddziałach neurologicznych, otorynolaryngologicznych i pediatrycznych.
Specjalizuje się w pracy z dziećmi z autyzmem, z afazją dziecięcą, opóźnionym rozwojem mowy, dyslalią i zaburzeniami miofunkcjonalnymi.
W Przedszkolu Terapeutycznym „Pierwsze Kroki” prowadzi zajęcia z zakresu terapii logopedycznej.
Ewelina Grobelna
Pomoc nauczyciela
Jest studentką IV roku pedagogiki o specjalności terapia i opieka pedagogiczna Uniwersytetu Łódzkiego.
Doświadczenie w pracy z dziećmi oraz dorosłymi zdobywała w żłobku, a także jako asystent osoby z autyzmem. Swoją wiedzę oraz zakres umiejętności poszerzała na praktykach w szkole integracyjnej, przedszkolu specjalnym, poradni psychologiczno-pedagogicznej oraz ośrodku socjoterapii dzieci i młodzieży.
W pracy z dziećmi liczy się dla niej wyłącznie ich dobro. Dąży do stworzenia pozytywnej, pełnej empatii relacji z podopiecznym oraz przestrzeni dającej pełną szanse na rozwój.
W Przedszkolu Terapeutycznym Pierwsze Kroki asystuje i wspiera dzieci podczas wszystkich aktywności, a także aktywnie organizuje im czas między zajęciami.