Zajęcia indywidualne prowadzone przez terapeutę przydzielonego do dziecka
Zajęcia codzienne prowadzone w oparciu o indywidualny program terapeutyczny napisany po wnikliwej obserwacji oraz przeprowadzonej diagnozie funkcjonalnej. Zajęcia trwają 60 minut codziennie.
Zajęcia edukacyjne zgodne z podstawą programową wychowania przedszkolnego MEN
Zajęcia te obejmują edukację zdrowotną, społeczną, językową, przyrodniczą, matematyczną oraz artystyczną. Prowadzone są w małych maksymalnie pięcioosobowych grupach i trwają codziennie 45 minut.
Integracja Sensoryczna
(dla dzieci z oraz spoza placówki)
Celem terapii SI jest poprawa jakości przesyłania i organizacji informacji sensorycznej. Głównym zadaniem jest dostarczenie kontrolowanej ilości bodźców sensorycznych. Podstawowe znaczenie dla rozwoju integracji zmysłowej ma funkcjonowanie trzech układów odbierających i analizujących informacje związane z ciałem, są to – układ przedsionkowy, układ proprioceptywny, układ dotykowy. Terapia integracji sensorycznej więc to uczenie mózgu prawidłowej integracji danych sensorycznych. Zajęcia z SI każde z dzieci ma przez 60 minut raz w tygodniu. Możliwe jest ustalenia większej liczby zajęć.
Logopedia
(dla dzieci z oraz spoza placówki)
Terapia logopedyczna obejmuje swoim zasięgiem całość specyficznych zamierzonych oddziaływań ukierunkowanych na usunięcie wszelkich zakłóceń procesu porozumiewania się od prostych wad wymowy do niemożności porozumiewania się włącznie. Zajęcia z logopedii odbywają się dla każdego dziecka raz w tygodniu po 60 minut w ramach czesnego. Istnieje możliwość wykupienia zajęć dodatkowo.
Dogoterapia
(dla dzieci z oraz spoza placówki)
Jest to metoda, która doskonale łączy naukę oraz zabawę, prowadzona przez wykwalifikowanego dogoterapeutę, w której motywatorem jest odpowiednio wyselekcjonowany i wyszkolony pies. Dogoterapia wspomaga rozwój osobowości, edukuje i rehabilituje. Zajęcia z dogoterapii odbywają się dwa razy w miesiącu w ramach czesnego.
Logorytmika
(dla dzieci z oraz spoza placówki)
Polega na połączeniu terapii logopedycznej z rytmiką aby oddziaływać na sferę słuchową słuchowo ruchową oraz ruchową. Głównym jej celem jest korygowanie wad wymowy, zaburzeń słuchu a przy tym uwrażliwienie na cechy wspólne muzyki i mowy.Zajęcia odbywają się raz w tygodniu w ramach czesnego.
Terapia pedagogiczna
(dla dzieci z oraz spoza placówki)
Terapia pedagogiczna postrzegana jest jako całokształt oddziaływań za pomocą środków pedagogicznych na przyczyny i przejawy trudności w uczeniu się, mających na celu eliminowanie niepowodzeń szkolnych oraz ich ujemnych konsekwencji.
Warsztaty z elementami sensoplastyki – „Smaki, zapachy, kolory”
(dla dzieci z oraz spoza placówki)
Celem zajęć jest doskonalenie sprawności manualnej, rozwijanie sfery sensorycznej, kształtowanie wyobraźni i inwencji twórczej, stwarzanie możliwości wypowiadania siebie poprzez wytwory artystyczne, rozbudzanie komunikacji werbalnej i niewerbalnej, uczenie się spędzania wolnego czasu w sposób twórczy. Zajęcia odbywają się raz w tygodniu w ramach czesnego.
Trening Umiejętności Społecznych
(dla dzieci z oraz spoza placówki)
Trening umiejętności społecznych to okazja do kształtowania umiejętności komunikacyjnych, współpracy w grupie, rozwiązywania konfliktów, radzenia sobie z emocjami oraz modyfikowania zachowań na bardziej aprobowane społecznie. Są to zajęcia grupowe skierowane do wszystkich dzieci; które mają trudności w relacjach społecznych zarówno z rówieśnikami, jak i dorosłymi. Dzieci uczęszczające do przedszkola doskonalą swoje umiejętności społeczne na zajęciach grupowych, a także podczas wyjść w różne miejsca takie jak basen, sklep, poczta. Zapraszamy dzieci spoza przedszkola na zajęcia z treningu w grupie lub indywidualnie.
Nauka oparta na Symultaniczno-Sekwencyjnej Naukce Czytania prof. Jagody Cieszyńskiej
(dla dzieci z oraz spoza placówki)
Metoda oparta na najnowszych badaniach neuropsychologicznych i na wieloletnich doświadczeniach terapeutycznych i logopedycznych prof. Cieszyńskiej. Wykorzystuje wiedzę o sekwencyjnych zdolnościach lewej półkuli mózgowej przy równoczesnym korzystaniu z symultanicznych sposobów przetwarzania bodźców językowych półkuli prawej. Wszystkie zadania opierające się na pracy prawej półkuli mózgowej (globalne rozpoznawanie samogłosek, wyrażeń dźwiękonaśladowczych, rzeczowników w mianowniku) mają na celu wzbudzanie motywacji dziecka do nauki czytania oraz przeprowadzane są w taki sposób, aby jak najszybciej przejść do czytania analityczno–sekwencyjnego, lewopółkulowego. Dzieci przedszkolne mają wprowadzane elementy metody podczas zajęć. Zapraszamy dzieci spoza przedszkola na zajęcia z wczesnej nauki czytania.
Wczesne wspomaganie rozwoju (WWR)
Drogi Rodzicu!
Od stycznia 2017 będziemy prowadzić jeden raz w tygodniu dla każdego dziecka zajęcia w ramach wczesnego wspomagania rozwoju (WWR). Rodzaj zajęć uzależniony będzie tylko i wyłącznie od potrzeb oraz możliwości dzieci. Rodzic po konsultacji z terapeutą będzie mógł zdecydować jakie zajęcia dodatkowo bezpłatnie wybierze dla swojego dziecka np. logopedia, terapia integracji sensorycznej, terapia ręki.
Zapraszamy również dzieci spoza placówki :)